Artikler & vejledninger / E-mail & Office / Mailcloud / Introduktion til Outlook Web App (OWA)

Introduktion til Outlook Web App (OWA)


Nedenfor finder du ScanNets introduktion til Outlook Web App (OWA). Nogle af funktionerne kan kun benyttes med en Komplet-konto. Kontakt vores support, hvis du ønsker at opgradere din Light-konto.

Har du været logget på OWA før, kan du springe til punktet ”Sådan benytter du OWA”.

OWA bliver ofte omtalt som webmail, da det giver adgang til din e-mailkonto via din webbrowser. Du kan altså tilgå din e-mail via OWA fra både PC og Mac samt mobile enheder.


Hent vejledning som PDF


Emner:

Introduktion til Outlook Web App

Indstillinger for Outlook Web App


Inden du går i gang

For at gennemføre denne vejledning skal du have følgende klar:

  • Login-oplysningerne til din e-mailkonto

Vejledning

Denne vejledning tager udgangspunkt i Internet Explorer. Benytter du en anden webbrowser, kan betegnelserne variere en smule.

Første gang du logger ind

Åbn siden www.mailcloud.dk i din webbrowser. Indtast din e-mailadresse og adgangskode (billede 1). Under ”Sikkerhed” bør du vælge, om du arbejder fra dit private netværk, eller befinder dig på et offentligt sted.

Du skal vælge sprog og tidszone, hvis det er første gang du logger på (billede 2).

Sådan benytter du OWA

Du bliver altid præsenteret for din indbakke, når du logger på (billede 3). Her fra kan du tilgå dine forskellige postmapper som f.eks. sendt post.

Tryk på ”Ny” for at sende en e-mail (billede 3). Et vindue vil nu åbne, hvor du kan skrive og sende dine e-mailmeddelelser (billede 4).

Kalender

Vælg punktet ”Kalender” nederst til venstre for at få tilgang til din kalender. Her kan du bl.a. oprette aftaler (billede 5).

Kontaktpersoner

Vælg punktet ”Kontaktpersoner” nederst til venstre for at få adgang til dine kontaktpersoner. Her kan du oprette kontakter, som kan tilknyttes ved afsendelse af e-mails (billede 6).

Opgaver

For at oprette opgaver eller sager skal du vælge punktet ”Opgaver” nederst til venstre (billede 7).

Offentlige mapper

Ønsker du adgang til jeres fælles mapper og filer, skal du trykke på ”Offentlige mapper” nederst til venstre. Denne funktion kræver en Komplet-konto (billede 8).

Åbn delte postkasser

Har du adgang til andre delte postkasser, kan du åbne disse ved at trykke på dit navn øverst til højre (billede 9). Tryk på dit navn, skriv postkassens navn i tekstfeltet og tryk på ”Åbn… ” (billede 9).

Denne funktion kræver en Komplet-konto. Rettighederne til de delte mapper sættes af administratoren i kontrolpanelet på http://cp.mailcloud.dk.

Indstillinger for din webmail

Du kan finde dine indstillingsmuligheder under ”Indstillinger” øverst til højre. Tryk på ”Se alle indstillinger … ” (billede 10).

Kontoindstillinger

Du kan ændre dine personlige kontaktinformationer som f.eks. adresse, by og telefonnummer under kontoindstillinger (billede 11).

Du finder kontoindstillinger ved at trykke på ”indstillinger” og så ”Se alle indstillinger… ” i øverste højre hjørne (billede 10).

Sæt regler for din indbakke

Du kan oprette regler for din indbakke, som f.eks. automatisk flytning af dine e-mails fra én mappe til en anden, når du modtager dem (billede 12).

Du finder regler for indbakken i ”Indstillinger” / ”Organiser e-mail” / ”Regler for indbakke” (billede 12).

Automatiske svar

Du kan sætte automatiske svar op, så der bliver sendt en automatisk besked tilbage, når du holder ferie.

Du finder muligheden for automatiske svar i ”Indstillinger” / ”Organiser e-mail” / ”Automatiske svar” (billede 13).

Bemærk
I nogle gamle browsere er det desværre ikke er muligt at redigere i tekstfeltet (billede 13). Opdater din browser, hvis du oplever dette.

Leveringsrapporter

Under ”Indstillinger” / ”Organiser e-mail” / ”Leveringsrapporter” kan du finde information om dine modtaget og sendte e-mails (billede 14).

Offentlige grupper

Du og dine kollegaer kan være en del af mail-grupper, sådan at en hel gruppe kan kontaktes ved at indtaste et enkelt kontaktnavn. Grupperne administreres på Exchange kontrolpanelet http://cp.mailcloud.dk.

Du kan se, hvilke grupper du er medlem af under ”Indstillinger” / ”Grupper” / ”Offentlige grupper” (billede 15).

Signatur og post-indstillinger

Du kan tilføje en e-mailsignatur samt ændre indstillinger for afsendelse af e-mails under ”Indstillinger” / ”Indstillinger” / ”Post (billede 16).

Kalenderindstillinger

Du har forskellige muligheder for at tilpasse din kalender. Dette gør du under ”Indstillinger” / ”Indstillinger” / ”Kalender” (billede 17).

Sprogindstillinger

Du kan selv vælge, hvis du ønsker et andet sprog end det, der er angivet som standard. Du finder sprogindstillingerne under ”Indstillinger” / ”Indstillinger” / ”International” (billede 18).

Uønsket post

Du har mulighed for at foretage indstillinger for uønsket post. Du kan f.eks. blokere specifikke e-maildresser fra at kontakte dig (billede 19).

Bemærk
Denne funktion er uafhængig af det spam-filter, som ScanNet administrerer.




Kontakt ScanNet kundeservice

Fandt du ikke dit svar i denne artikel?


Ring til kundeservice på:
75 53 35 00