Artikler & vejledninger / E-mail & Office / Mailcloud / Introduktion til Exchange kontrolpanel (cp.mailcloud)

Introduktion til Exchange kontrolpanel (cp.mailcloud)


Nedenfor finder du ScanNets vejledning til, hvordan man logger ind og benytter administrationspanelet til MailCloud.

Du kan finde administrationspanelet på http://cp.mailcloud.dk. Panelet giver dig adgang til at administrere, oprette nye og slette e-mailbrugere. Din Webmail (Outlook Web App) adgang finder du på http://webmail.mailcloud.dk.

Det er også muligt at hente vores PDF-vejledning, som du kan gemme på din computer, sende til en ven eller udskrive til dine kollegaer.


Hent vejledning som PDF


Før du går i gang

For at gennemføre denne vejledning skal du have følgende klar:

  • Adgangskoden til administratorbrugeren ”Consumeradmin”.

Har du brug for et nyt password til administratorbrugeren, skal du kontakte ScanNet fra en e-mailadresse, der er registreret som jeres kontaktinformation.

Vejledning

Denne vejledning tager udgangspunkt i Internet Explorer. Benytter du en anden browser, kan betegnelser og billeder variere en smule.

Sådan logger du på

Indtast adressen http://cp.mailcloud.dk i din browser og udfyld login-oplysningerne til jeres consumeradmin-adgang. Tryk ”Login” (billede 1).

Når du er logget ind, vil du få vist administrationsforsiden (billede 2).

Opret en ny e-mailkonto

For at oprette en ny e-mailbruger skal du først trykke på ”Exchange” øverst i menuen (billede 3).

Tryk på ”Tilføj ny mailboks” (billede 4).

Du skal nu udfylde informationerne til den nye e-mailkonto (billede 5).

  • Vist navn: Udfyld med det navn, som skal vises som afsender på e-mailadressen.
  • Login: Udfyld med den del af e-mailadressen, som skal stå før ’@’.
  • Adgangskode: Indtast den ønskede adgangskode til e-mailkontoen.
  • Bekræft adgangskode: Indtast den ønskede adgangskode igen.

Bemærk
Din adgangskode skal følge ScanNets Password Politik. Denne finder du på vores hjemmeside under vejledninger.

Knappen ”Generer ny adgangskode” skal du kun bruge, såfremt du ikke selv ønsker at finde på en adgangskode. Tryk på ”Næste >>” (billede 5).

Skift adgangskode for en eksisterende e-mailbruger

For at ændre adgangskode til en af de eksisterende e-mailbrugere skal du først trykke på ”Servicebrugere” i toppen. Tryk herefter på navnet ud for den e-mailkonto, som du vil ændre koden på (billede 6).

Tryk på ”Skift adgangskode” (billede 7).

Du kan nu indtaste den ønskede adgangskode (billede 8). Tryk herefter på ”Gem”.

Bemærk.
Du skal kun bruge knappen ”Generer ny adgangskode”, såfremt ikke du ønsker at finde på en adgangskode selv.




Kontakt ScanNet kundeservice

Fandt du ikke dit svar i denne artikel?


Ring til kundeservice på:
75 53 35 00