.dk - Hvordan flytter jeg mit .dk domæne til ScanNet?

Her er en guide til hvordan du flytter et .dk domæne du allerede ejer til ScanNet
- Mangler du AUTH-ID, så kan du her se hvor du finder det hos Punktum dk



Hvis du har et domæne der i dag ligger hos en anden udbyder, kan du vælge at flytte det til ScanNet. Det gør du ved at bestille domænet på https://www.scannet.dk/domaene/ og tilvælge ”Flyt


Her skal du tilkøbe DNS Hotel*, som giver dig adgang til at kunne administrere og rette i DNS-zonen før en flytning, så du sikrer dig at din hjemmeside og mail ikke stopper med at virke. 

DNS Hotel giver dig også mulighed for ubegrænset antal URL forwards



Du får også muligheden for at tilkøbe DNS, dette giver dig adgang til at kunne rette i DNS-zonen for domænet evt. inden en flytningen gennemføres så du ikke oplever nedetid på din hjemmeside og din mail


Når du har bestilt en flytning til ScanNet, kan du logge på dit https://controlpanel.scannet.dk med dit kundenummer (SCxxxxxx) og tilhørende kode.

Vi vil også anbefale at du tjekker at disse punkter er klaret inden du forsætter.

- Du har modtaget (AUTH-ID/EPP - Kode) til domænet.
- At pegningerne på domænet (DNS zonen) er kopieret over, med mindre du skal forbinde det med nye løsninger.

 Nu vil du i dit kundecenter skulle trykke på dit produkt, som fx Webhotel eller DNS Hotel på selve domænenavnet

 


Inde på produktet vil der under punktet "Domæneinformationer", findes knappen "Flyt domæne (sæt AUTH-ID)"



Nu vil du blive mødt af følgende, her skal du indsætte den AUTH-ID koden du har fået fra din nuværende udbyder for at kunne starte flytningen af domænet til ScanNet, når du har sat koden ind, vil flytningen starte, forudsat at domænet er låst op og AUTH-ID koden er korrekt. 

- Formatet på koden skulle være OWN-TRANSFER-xxxxxxxxxxxxxxxxxxxx eller REG-TRANSFER-xxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Oplever du problemer med at finde AUTH-koden via Punktum dk? Prøv at tjekke denne guide ud
 



Du vil nu få en bekræftelse på skærmen, om at vi har modtaget AUTH-ID koden og flytningen er startet.




Får du nogle fejl i forbindelse med flytningen som fx "AUTH-ID ser ud til at være forkert", vil du skulle have fat i din nuværende udbyder og have et nyt AUTH-ID udleveret.