Artikler & vejledninger / E-mail & Office / Citrix og RDS (før 2017) / Shared Office opsætning

Shared Office opsætning


Nedenfor finder du en vejledning til Dedikeret og Shared Office opsætning for din fjernskrivebordsforbindelse. Det er også muligt at hente vores PDF vejledning og som du er velkommen til at gemme lokalt, sende til en ven eller udskrive til dine kollegaer.

 

PDF vejledning - RDP klient opsætning

 

Indledning

Med denne vejledning kan du etablere forbindelse til dit fjernskrivebord med Microsoft Windows RDP (Remote Desktop Protocol) klient, som på dansk hedder "Forbindelse til fjernskrivebord".

 

Beskrivelse

Genvejen "Forbindelse til fjernskrivebord", der som standard findes på alle nyere Windows styresystemer, er ofte placeret under "Start" / "Tilbehør" ellers kan det startes ved at skrive "mstsc" under "kør". Du kan altid hente den nyeste og opdaterede udgave direkte fra Microsofts hjemmeside.

 

Log på

Åben programmet "Forbindelse til fjernskrivebord" og skriv i feltet "Computer" serveradressen, du har fået udlevet af ScanNet, en kollega eller den lokale IT ansvarlige.

Hvis det er første gang, du opretter forbindelse, vil du blive mødt med to advarsler, som du skal acceptere med "Opret forbindelse" og "Ja" for at få lov til at logge på serveren.

Tast dit "Brugernavn" og "Adgangskode" udleveret af enten ScanNet eller en kollega/konsulent. Vær opmærksom på valget af serveren du logger på som kan hedde OFFICESERVER eller have et andet navn. Vælg aldrig en server der hedder "denne computer".

OBS! Ved gentagende forkert indtastning af "Adgangskode" flere gange i træk låses dit brugernavn. Kontakt ScanNet support, der kan åbne din konto igen eller hjælpe med en ny adgangskode.

Note! Hvis du ønsker at skifte din personlige adgangskode, er det først muligt, når du er logget ind på fjernskrivebordet. Tryk "Start" og klik på "Windows Sikkerhed", hvor du finder punktet "Skift adgangskode…".

 

Printer

Når du bruger fjernskrivebordet udskriver du som udgangspunkt fra din lokale computer, hvis andet ikke valg. Kan du ikke se din(e) printer(e), starter du med at tjekke, at der er flueben i punktet "Printere", som du finder under "Indstillinger" fanebladet "Lokale ressourcer".

OBS! Har du produktet Shared Office og logger på en server som hedder enten TS01.officeserver.dk, TS02.officeserver.dk, TS03… osv., skal du installere Simplify Printing Client, før at du kan se og udskrive til din(e) printer(e). Vejledning til Simplify Printing Client finder du på ScanNet supportsider.

Note! Funktioner, der benyttes på din lokale computer f.eks. en scanner, vil ofte ikke kunne tages med op på fjernskrivebordet.

 

Lokale drev

Vil du kunne se eller hente filer fra din lokale computer, skal du have adgang til dine lokale drev på fjernskrivebordet. Dette kræver et flueben i punktet "Drev", som du finder under "Indstillinger" fanebladet "Lokale ressourcer" / "Flere…".

OBS! Flyt eller Kopier kun filer når du ikke bruger dit fjernskrivebord, da filoverførelsen kan forsøge at benytte hele din internetlinje, hvilket kan betyde lange svartider på fjernskrivebordet. Brug derfor "Flyt/Kopier" med omtanke.

Note! Du kan ikke åbne og lukke programmer via fjernskrivebordet. Du kan kun se, slette, omdøbe, flytte og kopier filer og mapper.




Kontakt ScanNet kundeservice

Fandt du ikke dit svar i denne artikel?


Ring til kundeservice på:
75 53 35 00