Artikler & vejledninger / E-mail & Office / Office 365 / Opsætning af mobile enheder

Opsætning af mobile enheder


Opsætningerne er delt op i 2, en til Iphone/Ipad og længere nede er Opsætning til Android enheder.

Opsætning til Iphone/Ipad
Tryk på indstillinger på din iPhone eller iPad
Tryk på Adgangskoder & Konti

Under konti, tryk på Tilføj konto

Tryk på Exchange

Indtast din e-mail adresse og Beskrivelse
Indtast en beskrivelse, så du kan skelne mellem dine e-mail konti
Tryk på Næste
Der efter kommer dette billede frem, her trykker du på “Log ind”

Nu åber din enhed en microsoft webside, på den side skal du angive din kode du bruger til din Office365 mailkonti

Nå du har angivet dine kode og den er godkendt vil din enhed bede om at du angiver hvilke tjenester, du vil synkronisere
Tryk på Arkiver når du er færdig.

Din konto er nu opsat på din iPhone eller iPad og klar til brug.

Fejler opsætningen?
Hvis opsætningen ikke fuldføres, bør du forsøge følgende:

Tjek at du har forbindelse til internettet
Skift evt. fra WiFi til 3G – eller fra 3G til WiFi
Prøv at genstarte telefonen og forsøg at opsætte e-mailen igen
Hvis den ikke godkender opsætningen og spørger efter Server og Domæne kan du indtaste følgende :
Server : outlook.office365.com
Domæne : skal bare efterlades blank
Har du fortsat problemer, så kontakt vores support for at bekræfte, at e-mail kontoen er aktiv og korrekt opsat.


- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Opsætning til android enheder
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Der tages udgangspunkt i en Samsung telefon.

Der kan være forskelle i hvordan andre mærker viser de enkelte indstillinger.

Find og åben Indstillinger fra Appmenuen.
Gå til Sky & Konti

Klik på Konti

Tryk på Tilføj konto

Tryk på E-mail

Vælg konto typen “Office365”

Udfyld Emailadresse og tryk på Næste og så vil den bede den om din Adgangskode.
Tryk Næste

Typisk vil telefonen bede dig om at bekræfte indstillinerne i office365 på at telefonen får adgang til kontoen.
Der skal du trykke på “Acceptér” for at komme videre.

Da du i tilfælde af at din telefon bliver stjålet, vil have mulighed for at slette dine emails og andet konto data via fjernkontrol fra din webmail, skal du give samtykke til dette for at kunne sætte kontoen op. Det gøres ved at vælge “Anvend” i den boks der kommer frem.

Udfyld synkroniseringsindstillinger

E-mailsynkroniseringsperiode : Du kan her vælge hvor langt tilbage din telefon skal vise emails. Hvis du vælger standarden på 3 dage, vil det kun være emails modtaget og sendt indenfor de sidste 3 dage der vil være at finde på din telefon. Denne periode kan opsættes og nedsættes efter behov. Også på bagkant af denne opsætning.
Tidsplan for email synkronisering: Her styres synkroniserings intervallet for din telefon. (Anbefalet: Automatisk)
Hentningsstørrelse på e-mail: Her kan du sætte en grænse, som gør det muligt for dig at undlade emails fra synkroniseringen, såfremt de er større end den valgte størrelse.
Kalendersynkroniseringsperiode: Du kan her vælge hvor langt tilbage din telefon skal vise kalender aftaler. Hvis du vælger standarden på 3 dage, vil det kun være kalender aftaler 2 uger tilbage i tiden der vil være at finde på din telefon. Denne periode kan opsættes og nedsættes efter behov. Også på bagkant af denne opsætning.
Klik på Udført

Nu vil den spørge om dit afsendernavn, udfyld med din mailadresse eller navn, og klik på Udført for at fuldende opsætningen.

Din Office365-Exchange mail konto er nu opsat og klar til brug.





Kontakt ScanNet kundeservice

Fandt du ikke dit svar i denne artikel?


Ring til kundeservice på:
75 53 35 00