Artikler & vejledninger / Webshop og marketing / Webshop / WebShop1 (udgår)

WebShop1 (udgår)


VIGTIG INFORMATION om WebShop 1:
Skulle der være data som mangler, eller ikke er migreret korrekt, er det vigtigt at du retter henvendelse til os hurtigst muligt, og ikke arbejder videre på shoppen før du har fået en respons fra os, da nogle rettelser kan kræve at vi foretager en ny migrering af din shop, og dine ændringer i din nye shop, vil således blive nulstillet.

Det vigtigt at du/i selv gennemgår shoppen og kontrollere at alle data er som forventet. Der kan være elementer som tager sig anderledes ud i den nye shop, men som giver samme værdi for jeres kunder. Opstår der spørgsmål, skal i blot kontakte vores support, her sidder der flere shop-eksperter klar til at hjælpe ved telefonen på 75 53 35 00, Vores chat eller Send Mail til support@scannet.dk

I forbindelse med migreringen, er din nye shop akiveret med vores standard designtemplate "Rooty". Du kan vælge i mellem 16 forskellige, og gratis templates, og kan på egen hånd se og aktiverer disse via shoppens administration under "Design manager"

Login m.m.
Login til din nye ScanNet Webshop finder du i dit kontrolpanel under Mit ScanNet på Scannet Kontrolpanel

Er det første gang du logger på Mit ScanNet, eller har du glemt din adgangskode, kan du med fordel klikke på "Glemt adgangskode". Herefter indtaster det domæne din shop benytter f.eks. minbutik.dk, eller dit ScanNet kundenr SCXXXXX (du finder dette på din faktura). Du vil således modtage en mail med en ny kode.

Shoppen vil stå under produktet "Webshop Demo (Migrering)" og vil være aktiv i 90 dage. Opstår der et behov for forlængelse af denne periode, bedes du kontakte vores support på 75 53 35 00 el. support@scannet.dk

Hvad så nu?
Som det første bør du kontrollere at stamoplysningerne under "Kontrolpanel -> Weboplysninger" er korrekte, da disse er vitale for din shop.

Generelt opfordrer vi til at kontrollere at alle data og indstillinger er migreret korrekt. Du skal være opmærksom på at følgende elementer ikke er migreret, da funktionaliteten af disse bliver håndteret på en anden måde i den nye shop. Har i ikke gjort brugt af disse funktioner i jeres eksisterende shop, vil i naturligvis ikke være berørt af dette.
• Adm. brugere - Disse flyttes ikke og vil derfor skulle oprettes på ny.
• Leveringslande - (Migreres ikke, og vil som standard stå til DK i den nye shop)
• Valuta opsætning er flyttet, men vi opfordrer jer til at kontrollere at kurserne står som forventet.
• Foretage sammenligning af forside, produkter, tekstsider m.m.
• Momsgrupper flyttes ikke, da disse ikke er kompatible med den nye shop. Har du specielle momsgrupper oprettet, skal du sørge for at oprette tilsvarende i den nye shop
• B2B rabatter bliver flyttet.
• Fragtformer er flyttet, men kan kræve yderligere opsætning i den nye shop.
• Rabetlinjer flyttes, men sættes som udgangspunkt som inaktive. Disse skal derfor kontrolleres manuelt.
• Globale salgslinjer flyttes, og er aktie som standard. Du vil manuelt skulle deaktivere disse i den nye shop.
• Benytter du gavekort, vil du skulle sætte dette op på ny i den nye shop, da systemerne ikke benytter samme struktur.
• Kontroller vægtangivelse, hvis dette benyttes.
• Kontroller lagerstatus typer - kaldet leveringstider i den nye shop, skal også kontrolleres.


Vigtigt! - Produkter som du opretter i din WebShop2 efter du er blevet migreret til den nye platform, vil skulle oprettes manuelt i din nye shop. Vi kan ikke efterfølgende synkronisere produkter igen.

Design
Grundet den store forskel i de to platformes designsystem, er det ikke muligt at migrere jeres design. Vi har flyttet enkelte designelementer, herunder topbanner og logo, samt valgt en designskabelon som vi mener passer bedst til jeres nuværende profil. Enkelte ting vil være at finde nye steder, f.eks. er tekstsider flyttet op i et samlet menupunkt i toppen ”Tekstsider”. Alt dette kan naturligvis tilpasses, og ønskes der et helt andet design, kan dette vælges direkte i design manageren. Farver, logo m.m. kan ligeledes tilpasses via shoppens design Manager.

Moduler
Din migreringsdemo indeholder de samme moduler, som du har på din nuværende WebShop2. Det vil i migreringsperiode ikke være muligt at ændre i disse på egen hånd. Ønsker du ekstra moduler i migreringsperioden, skal du blot kontakte os på salg@scannet.dk. Når din nye shop er gået live, har du selv mulighed for at styre dine moduler via dit Mit ScanNet kontrolpanel.

Hjælp til brug af ScanNet Webshop?
Vi opfordrer til at tage et kig den omfattende manual og de mange video-guides, som medfølger i den nye platform.
Manualen kan findes her Hostedshop Manual - I shoppens administration finder i også et link til manualen samt video-guide. Dette link tilpasser sit automatisk til det område i måtte være på i shoppen, så i nemt kan finde det i søger. I er naturligvis velkommen til at kontakte mig med evt. spørgsmål.

Du finder også en lang række instruktionsvideoer her: Youtube instruktionsvideoer

Hvornår går den nye shop live?
Det gør den først når du har godkendt den. Når du er klar til at gå i produktion med den nye shop, kontakter i vores salgsafdeling, hvorefter der aftales et tidspunkt for, hvornår shoppen sættes i produktion. Du kan også bestille det under dit Mit ScanNet kontrolpanel, hvor du vælger produkt -> abonnementsskifte. Herefter vil du hurtigst muligt blive kontaktet af en medarbejder.

Færdigbehandling af igangværende ordrer:
Vi overfører dine ordrer, således at du kan færdigbehandle dem i den nye shop. Du skal dog være opmærksom på at det ikke er muligt at foretage krediteringer på migreret ordrer fra WebShop2 via den nye shop. Du har adgang til din WebShop2 i to måneder efter du er gået live på den nye shop. Her vil du fortsat kunne foretage krediteringer. Oplever du problemer med behandling af ordrer, skal du blot rette henvendelse til vores support.


Kontakt ScanNet kundeservice

Fandt du ikke dit svar i denne artikel?


Ring til kundeservice på:
75 53 35 00