Artikler & vejledninger / Webshop og marketing / Betalingsgateway / Opsætning af betalingsgateway

Opsætning af betalingsgateway


Efter bestilling bliver din betalingsgateway automatisk oprettet og vil umiddelbart efter bestilling være tilgængelig i dit ScanNet kontrolpanel (under produktoversigten).

Du kan logge ind i betalingsgatewayen via kontrolpanelet. Vælg betalingsgateway under produktoversigten, og klik derefter på "Gateway Kontrolpanel" under "Logins":

Når du er logget ind, skal du først og fremmest indsætte dit forretningsnummer og branchenummer under "Konto indstillinger \ Personlige oplysninger".

Forretningsnummeret sørger for, at lede transaktionerne over til din forretningsaftale hos NETS og i sidste ende videre til din bankkonto - det er derfor vitalt at dette indtastes korrekt.

Du skal også indsætte dit Teller forretningsnummer, samt sørge for at sætte kryds i de korttyper jeres forretningsaftale understøtter:



Det er som nævnt vitalt at disse informationer stemmer overens, med det du har fået oplyst på mail fra Nets/Teller:



Hvis du kigger under "Konto indstillinger" bør du samtidig ændre "Global tilstand" til ”Produktion”, da betalingsgatewayen ellers kun vil tage imod test-bestillinger.

Det sidste punkt i opsætningen af betalingsgatewayen foregår under "Avancerede indst. \ Betalingsvindue", hvor du med fordel kan oprette et design, med farver og logo, der passer til din shop.

Når du har oprettet dit design, skal du klikke på det grå flueben under "Handlinger", for at gøre det til betalingsgatewayens standard design.




Kontakt ScanNet kundeservice

Fandt du ikke dit svar i denne artikel?


Ring til kundeservice på:
75 53 35 00